Известие

Collapse
No announcement yet.

Премахване на катализатор - "ЗА" и "ПРОТИВ"

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Колега аз мога да споделя моето лично мнение за това дали да махнеш катализатора или да си оставиш .Моя катализатор го свалих от системата и с една щанга го натроших на парчета и го извадих .Следствие на това колата стана малко по шумна защото на същото место си сложих корубата от катализатора а не друго гърне или нещо подобно .Колата видимо стана по пъргава и вървенето не е като преди защото газовете излизат свободно и турбината се развърта по бързо и на по големи обороти от преди .Също така затворих егр системата за да не връща газове за доизгаряне защото клапана който отваря и затваря можеш да предположиш в какво състояние е и дори може би не затваря напълно .Това ми го препоръча майстор който се занимава само с коли като нашите и то дизели.

    Comment


    • Да но почти навсякъде вече катализаторите се изкупуват под 50 лева, което прави намирането на размяна танто за танто, по-трудно.
      Last edited by milev86; d.m.y г., 11:04.
      ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
      DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

      ВАЗ 21079 1990 г.

      Comment


      • На скоро си махнах катализатор, изкупиха ми го, като на негово място поставиха резонантно гърне "aspo" и доплатих само 5 лева. Преди да махна катализатора се чуваше дрънчащ звук от задното гърне, сега без катализатор звука се усили- чува се когато са отворени прозорците иначе в купето няма проблем. Въпросът ми е заслужава ли си да сменям и задното гърне при условие, че външно е здраво, но от него се чува неприятен тенекиен звук, някой "майстори" казаха, че не след дълго новото гърне отново ще почне да издава дрънчащият тенекиен звук.
        SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

        Comment


        • Аз махнах катализатора. Колата сега върви по същия начин, не дава проблеми компа. Махнах катализатора, защото започна да дрънчи нещо на празни обороти. Сложих тръба и сега се чува леко жужене към 3000 оборота ако даваш пълна газ. Иначе няма разлика в шума. Не мисля да слагам резонаторно гърне.

          Comment


          • Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
            На скоро си махнах катализатор, изкупиха ми го, като на негово място поставиха резонантно гърне "aspo" и доплатих само 5 лева. Преди да махна катализатора се чуваше дрънчащ звук от задното гърне, сега без катализатор звука се усили- чува се когато са отворени прозорците иначе в купето няма проблем. Въпросът ми е заслужава ли си да сменям и задното гърне при условие, че външно е здраво, но от него се чува неприятен тенекиен звук, някой "майстори" казаха, че не след дълго новото гърне отново ще почне да издава дрънчащият тенекиен звук.
            Проблема не е в гърнето а в това което са ти сложили. Ако прочетеш малко по назад в темата ще види какво съм направил и сега съм с катализатор отново. ОПросто 3 години го траях този шум и повече не издържах. Аз съм слизал под колата и съм ослушвал шума (дрънченето се появява около 3000 оборота и започва на входа на катализатора явно когато изгорелите газове срешнат питата на катализатора този резонанс изчезва но ако я няма питата на катализатора шума се разпространява по тръбата и така до задното гърне.
            Съвета ми е ако можеш да се договориш с аспухджиите да ти сменят гърнето но ако шума остане да ти го върнат в оригиналния вид.
            156 1,8 ТS 99
            Nissan Murano 2005

            Comment


            • Колата ми загрява, като и давам газ, примерно да изпреваря някой и освен, че загрява - не върви грам....като не я натискам толкова...върви - незагрява....тоест катализатора ми е запушен!
              Въпросът ми е средния. В един сервиз ми предлагат танто за танто...оставян катализатора за тях, за сметка на това - те го свалят, слагат тръба. Оферта ли е? Ако искам резонантно гърне - 40 лв. с катализатора и 80 без него?! Въпросът ми е толкова ли е фатално ако се сложи просто тръба, а не резонантно гърне?!
              ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
              DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

              ВАЗ 21079 1990 г.

              Comment


              • Фатални неща тук няма. Прсто 2700-3200 ще "звънтиш" грозно.
                145 QV ex.
                146 Boxer TOTAL ex.
                147 T.S. Sele top

                Lancia Dedra 2000 16

                Comment


                • Първоначално публикувано от milev86 Покажи съобщение
                  Колата ми загрява, като и давам газ, примерно да изпреваря някой и освен, че загрява - не върви грам....като не я натискам толкова...върви - незагрява....тоест катализатора ми е запушен!
                  Въпросът ми е средния. В един сервиз ми предлагат танто за танто...оставян катализатора за тях, за сметка на това - те го свалят, слагат тръба. Оферта ли е? Ако искам резонантно гърне - 40 лв. с катализатора и 80 без него?! Въпросът ми е толкова ли е фатално ако се сложи просто тръба, а не резонантно гърне?!
                  Висока ми се вижда тази цена за резонансно гърне а и катализатора струвая повече сега цените може и да са паднали но преди година за 156 масово се изкупуваха по 80лв парчето.
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • Вчра ми отрязоха тръбата след сондата - там съдето трябва да е катализатора и отвъртре искараха натрошени парчета и излизаше много пушек. Изтръска тръбата, завари ми я пак и ми каза, че катализатора ми го няма. Взе ми 20 лв. за цялата процедура и колата сякаш се пооправи, но малко пак позапира. Дали пък няма и парчета заседнали назад?! Но от средвана тръба излязоха доста боклуци. Надявам се е по-добре от нищо...
                    ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
                    DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

                    ВАЗ 21079 1990 г.

                    Comment


                    • Докато катализатора не е запушен аз не бих го махнал, дори и да не си върши работата. Няма проблем да се махне ако колата е с една сонда и тя е преди катализатора. Ако има сонда обаче и след него тогава става малко по сложно.
                      Дали е запушен катализатора може да се провери като се мери налягането преди него.

                      Comment


                      • аз съм си махнал катализатора от преди година. разлика няма според мен. лошото е само че зимата ауспуха не загрява и на колата и е много трудно да вдигне градуси. освен това ръчната постоянно ми е замръзнала зимата, а преди с катализатор се размразяваше като позагрее колата. обмислям дори да си сложа катализатор от друга алфа.
                        1.9JTD 105+

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от gjulizar83 Покажи съобщение
                          аз съм си махнал катализатора от преди година. разлика няма според мен. лошото е само че зимата ауспуха не загрява и на колата и е много трудно да вдигне градуси. освен това ръчната постоянно ми е замръзнала зимата, а преди с катализатор се размразяваше като позагрее колата. обмислям дори да си сложа катализатор от друга алфа.
                          Демек не загрява добре, щото няма катализатор?
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                            Демек не загрява добре, щото няма катализатор?
                            А най вероятно и лоста за скоростите няма да се размрази лесно ако замръзне
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                              Демек не загрява добре, щото няма катализатор?
                              aми тва е убеждението ми за около година без катализатор и преди това година с катализатор
                              1.9JTD 105+

                              Comment


                              • интересува ме, понеже ако махнем последното гърне на която и да е кола мощността и пада заради много по лесното излизане на газовете, няма ли да се получи същото и при премахването на катализатора? ясно е че ако е задръстен с него или с резонаторно гърне няма да има голяма разлика в разхода а оттам и отрицателните мнения за премахването му... Дали в това гърне е изчислено нещо повече от това какъв звук да се чува?

                                Comment

                                Working...
                                X